Android...سرزمین آندروید
دنياي دانلود انواع برنامه موبايل و نرم افزار وكتاب موبایل ،کتابهای اموزشی و مطالب اموزشی...
با استفاده از لینک زیر میتونید اسم خودتون رو به زبان میخی تبدیل کنید



 با این سایت اسم خدتونو مبدل به پارسی باستان کنید یا همون خط میخی
برای تبدیل اسمتون رو عکس بالا کلیک کنید
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 16:25 ::  نويسنده : ABD


ادامه مطلب در(((http://www.persianv.com/preview/176531.php)))


 
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 16:19 ::  نويسنده : ABD

آذر ماه سال 1360 ، وقتی غلامعلی پیچک به ضرب گلوله ی بعثیان ، روی ارتفاعات «برآفتاب» افتاد ، علی رضا انگشت به دهان ماند که این چه رفاقت نیمه راهی بود.

غلامعلی پیچک و علی رضا موحد دانش در جبهه های غرب با هم آشنا شدند و این آشنایی به صمیمیتی عمیق و محکم تبدیل شد. 20 آذر ماه سال 1360 ، وقتی غلامعلی پیچک به ضرب گلوله ی بعثیان ، روی ارتفاعات «برآفتاب» افتاد ، علی رضا انگشت به دهان ماند که این چه رفاقت نیمه راهی بود.

شهید

شهید

وقتی به تهران بازگشت تا در آخرین وداع با غلامعلی شرکت کند ، در بهشت زهرا ، پیش از شستن بدن غلامعلی ، صورت بر صورت رفیق گذاشت و ... شاید نجوایی کرد که کسی نشنید . اما دوربینی ، بی سر و صدا از این حالات دو رفیق و بوسه آخر حاج علی رضا بر گونه غلامعلی تصویری به یادگار ثبت کرد. مشرق امروز این دو تصویر را هدیه می کند به تمام دل هایی که در گرو رفاقت با شهیدانند.
روحمان با یادشان شاد.

 

یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 16:9 ::  نويسنده : ABD

. جمجمه انسانی شاخ دار

 

جمجمه انسانی شاخ دار
در دهه 80 جمجمه انسانی شاخ دار عجیبی در یک تپه گورستانی در Sayre، برادفور کانتی، پنسیلوانیا یافت شد. چیزی که این یافته باستانی را عجیب می‌سازد شاخ‌های دو اینچی است که بر بالای حفره‌های چشمی ‌‌قرار دارد. این جمجمه ظاهرا همراه با اسکلت‌هایی به بلندی 7 فوت کشف شده که حدود 1200 سال قبل از میلاد دفن شده بودند. این کشفیات توسط کتابدار محترم محلی، یک مقام عالی رتبه کلیسای Presbyterian و دو پرفسور پیدا شد. این جمجمه به همراه اسکلت‌ها به موزه تحقیقات آمریکایی در فیلادلفیا فرستاده شد، اما آنها را دزدیدند و دیگر هرگز پیدا نشد.

2. سنگ‌های دروپا

 سنگ‌های دروپا
باستان شناسان سال 1938 در کوه‌های Baian-Kara-Ula درمورد مرزهایی که چین و تبت را جدا می‌کند تحقیق می‌کردند که با یک سری غار روبرو شدند. درون غارها قبرهای محتوی اسکلت‌هایی با بلندای سه فوت قرار داشت که جممه‌هایی ناهنجار داشتند. دیوارهای غارها با نقاشی‌هایی از خورشید، ماه، ستاره‌ها، ....  و موجوداتی با سرهای دراز تزئین شده بود. یکی از عجیب ترین کشفیات دیگر آنها  این دیسک‌های 12 اینچی است که به سنگ‌های دروپا مشهور شدند. 716 عدد دیسک از غارها به دست آمد. پروفسور «تسون اوم نوئی» از آکادمی‌بیجینگ برای تحقیقات تاریخی اش این اشیاء عجیب را مورد مطالعه قرار داد و بعدها فاش کرد که آنها با زبان بیگانه مرموزی پوشانده شده اند. او متن‌ها را ترجمه کرد و ادعا کرد که یک سفینه فضایی متعلق به بیگانگان 12.000 سال پیش در منطقه Bayan Har Shan سقوط کرده است! این بیگانگان «دروپا» یا «دزوپا» نام داشتند.
لطفا بقیه مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : ABD

کیوان شید (شنبه):
نخستین روز هفته به نام کیوان شید نامگذاری شده است که تشکیل شده است از کیوان + شید. کیوان بعد از مشتری بزرگترین سیاره شمرده میشود که 700 برابر زمین است. آنرا زحل نیز نامیده اند. شید نیز به چم (معنی) نور و روشنایی است. از این رو روز نخست ایرانی حکایت از سیاره روشن و نورانی را دارد.

مهر شید (
یکشنبه):

روز دوم از هفته مهرشید است که مهر آن به چم (معنی) دوستی و مهربانی در پهلوی میتراست. مهر برگرفته شده از آئین هفت هزار ساله میترایی است. مهر همچنین ایزد عهد و پیمان است و در اوستا آمده است که هیچ چیز بر ایزد مهر پوشیده نخواهد بود. نامگذاری این روز به مهرشید حکایت از تعهدی است که بین مردمان باید برقرار باشد زیرا در ایران باستان پیمان شکنی و دروغ بزرگترین گناهان به حساب می آمده است. شید نیز به چم (معنی) روشنایی و نور می باشد.

مهشید (
دوشنبه):

مه بر گرفته شده از ماه است که این نیز از آیین میترایی کهن ایرانی آمده است. خورشید و ماه از تندیس های آئین میترایی بوده است که نشان از قدرت و پویایی جهان آفرینش داشته است. سومین روز هفته در ایران باستان به نام این نماد خداوند نامگذاری شد و آنرا مهشید به چم (معنی) ماه روشن و نورانی نام گذاشتند.

بهرام شید (
سه شنبه):

بهرام برگرفته شده از ورهرام زبان پهلوی باستان است و از یک سو نام ستاره مریخ است. بهرام ایزد پیروزی در ایران باستان شمرده می شده است و اندیشه نیاکان ما بر این بوده است که خداوند یکتا (اهورامزدا) نیروی هایش را برای اجرا در بین افراد بشر بین ایزدان (فرشتگان) خود تقسیم نموده است تا آنان آنرا برای مردمان پیاده کنند. از این رو بهرام ایزد پیروزی نامیده شده بوده است و چهارمین روز هفته به نام روز پیروزی روشنایی بر تاریکی و غلبه انسان بر بدی ها و اهریمن نامگذاری شده است.

تیرشید (
چهارشنبه):

تیر برگرفته شده از تیشتر پهلوی است. نیاکان ما تیر را ایزدان و نگهبان باران نامگذاری نموده اند و اینگونه می پنداشته اند که اهورامزدا برای یاری رسانی به کشاورزان و جلوگیری از خشکسالی و باروری زمین و سبز و سالم و پاکیزه ماندن جهان به ایزد باران فرمان میداده است که به یاری مردمان برسد. در کل این روز به نام روز روشنایی باران و خواست پروردگار برای حفظ طبیعت نامگذاری شده است.

اورمزد شید (
پنجشنبه):

اورمزد نام دیگری از دهها نام اهورامزدا است که همه حاکی از قدرت و توانایی پروردگار است. این نام از واژه های پهلوی ارمزد، هرمزد،اورمزد، هورمزد، اهورامزدا، مزدا گرفته شده است. از این رو پنجمین روز هفته به نام روز روشنایی خداوند نامگذاری شده است. از اینرو این واژه هنوز به گونه ای دیگر در شب های جمعه برقرار است و هنوز تصور مردمان ما بر این است که شب های جمعه روز ارتباط با خداوند و فوت شدگان است.

ناهید شید (
آدینه):

ناهید همان آنهیته یا آناهیتا است که ایزد آب قرار گرفته است. در اوستا آناهیتا به صورت دوشیزه ای بسیار زیبا، قدی بلند و اندامی تراشیده نام نهاده شده است و نام دیگر ستاره ونوس نیز آناهیتا یا ناهید است. در کل روز جمعه روز روشنایی آب و مظهر بخشندگی و عنایت پروردگار نامگذاری شده است.


اینک با بررسی ریشه‌های این واژگان به این بر‌آیند ساده می‌رسیم:

کیوان شید: شنبه
Saturday = Satur + day
Saturn = کیوان

مهرشید: یکشنبه
Sunday = Sun + day
Sun = مهر، خور (خورشید)

مهشید: دوشنبه
Monday = Mon + day
Moon = ماه

بهرام شید: سه‌شنبه
Tuesday = Tues + day
Tues = god of war = Mars= بهرام

تیرشید: چهارشنبه
Wednesday = Wednes + day
Wednes = day of Mercury = Mercury = تیر

هرمزشید: پنج‌شنبه
Thursday = Thurs + day
Thurs = Thor = day of Jupiter = Jupiter = هرمز

ناهیدشید یا آدینه: جمعه
Friday = Fri + day
Fri = Frig = day of Venues = Venues = ناهید



 
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : ABD
چند حفره عجیب دنیا

این تصویر مربوط به ریزش زمین در گواتمالا هست که دوازده خانه در این گودال فرو رفتن و 3 نفر کشته شدند!

این گودال در کالیفرنیا به حدی بزرگ هست که یک فرودگاه با باندی به اندازه کافی بزرگ در اون جا میشه !

این گودال عظیم در محدوده کانادا است که به حفره آبی مشهور هست و یکی از پدیده های نادر جغرافیایی به شمار میاد.این گودال بزرگ در 60 مایلی کشور بلیز (آمریکای جنوبی) قرار گرفته که تعداد زیادی از این حفره های آبی در انجا قرار دارند اما هیچکدام مثل این حفره عجیب نیستند

این گودال هم در گواتمالا هست که بزرگترین معدن الماس باز نامیده شده و عمقی در حدود 525 متروقطر 1200 متر داره.بالای این گودال فضای ممنوعه برای پرواز هست.

 


 
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 15:11 ::  نويسنده : ABD

وبلاگ lamoon

 

خدا تنها معشوقي است که عاشقاني دارد که هيچ يک از بودن ديگري ناراضي نيست و هيچگاه يکي از آنها

 معشوقش را تنها براي خود نمي خواهد.

 

شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 15:9 ::  نويسنده : ABD

lamoon

 

بنام خدا و بیاد خدا وبرای خدا

سلام حال من خوب است ملالی نیست جز گم شدن خیالی دور که مردم به آن شادمانی بی سبب می گویند با این همه اگر عمری باقی بود طوری از کنار زندگی می گذرم که نه زانوی آهوی بی جفت بلرزد نه این دل ناماندگار بی درمان.

تا یادم نرفته است بنویسم حوالی خواب های ما سال پر بارانی بود می دانم حیات آنجا پر از حرف های تازه ی باز نیامدن است اما تو لااقل هر وهله ای گاهی هر از گاهی ببین انعکاس تبسم رویا را ٬ شبیه شمایل شقایق نیست .

راستی خبرت دهم خواب دیدم خانه ای خریده ام بی در٬ بی دیوار٬ بی پنجره ٬ بی پیکر . بی پرده بگویمت چیزی نمانده است من چهل ساله خواهم شد فردا را به فال نیک خواهم گرفت.  دارد همین لحظه یک فوت کبوتر سفید٬ از فراز کوچه ی ما می گذرد.  باد بوی نام های کسان به من می دهد . یادت می آید رفته بودی خبر از آرامش بیاوری؟ نه  نامه ام باید کوتاه باشد بی حرفی از ابهام وآیینه٬ از نو برایت می نویسم حال من خوب است اما تو باور مکن .

 

اری من منتظر خواهم ماند تاروزی با لباس سرتاپا سفید در بین مردم که دورم هستند حضورپیدا کنم ...اری ان روز خواهد امد ... به همه بگویید که من تا ابد زنده خواهم ماند...میمانم تا ببینم بر خائنین چه می اید ... گر نماندم تو بمان...

شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 15:8 ::  نويسنده : ABD


خدا مرا به دنیایی آورده ای که جز زیبایی ومحبتت چیزی نمی بینم . از نیست آمده ام دنیایی نداشتم اصلا وجود

نداشتم به من وجود بخشیدی تا باشم دنیایت رو ببینم  از نعمت هایت خود را سیراب سازم نعمت هایی که حدی

برای آنها نیست .فقط می دانم که اگروجودم رااحساس نکنم اسیر دنیایت خواهم گشت و سعی خواهم کرد به

خواسته هایم برسم وتنها خواسته ام خوشبختی ست غافل از اینکه خوشبختی در این دنیا وجود ندارد چراکه هیچ

چیز ماندگار نیست !

 

دریاچه هایت خشک می شود جنگل هایت از بین می رود رودخانه هایت بی آب می شودو گاهی سیل به پا می

کنند وهزاران نفر را در کام خود فرو می برنند!! کوه هایت گاهی می غرد وگرد وخاکشان بلای طبیعت می شود

بیابان هایت گسترده می شود زلزله هایت ترس بر اندام هر جنبنده ای سایه می افکند و گاهی دریاهایت طوفان

به پا می کنند و هر آن چه  بر روی خود دارند ازبین می برنند. بادهایت درختان را در هم می شکند و خانه

چوبی را که مادری برای فرزندش پناهگاه ساخته است ویران می سازد همه وهمه را می نگرم از خود می پرسم

چرا گاهی آسمانت با زمین قهر می کند؟ و زمین ات با مخلوقاتت؟

 

آیا اینها همه پاداش ناسپاسی هاست؟! با این همه اوصاف من چگونه می توانم به دنبال خوشبختی باشم ؟

خوشبختی آرزوی ایست که در ذهنم جایی برای خود برپا کرده است جایی که در آن هر خواسته را بدون تلاش

وکوشش به نهایت برسانم...

 

 

شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 15:5 ::  نويسنده : ABD


تکه تکه های ترنم احساسم مملو از بوی غریب تنهایی ی باز نیافتنی است که انگار سال هاست از من ربوده اندش و من برای هر قطره اش بار ها نماز باران خوانده ام .
من تنها تر از یک ملودی به دنیا آمدم و انگار تنها تر از یک سلول می میرم و هیچ کس نخواهد فهمید چقدر مرگم از درد و چقدر اش از غم بود.
فکر کن چقدر غصه آور است که احساست را مجبور باشی با همه قسمت کنی ! احساسی که تمامش را دوست داری بار ها و بار ها فقط و فقط به یک نفر تقدیم کنی. درد های کهنه پینه می بندند و درد های تازه دهان باز می کنند . دیدی که یک جوانه ی گندم چقدر معصومانه و ملیح می روید !؟ باورش حتی برای ما نیز سخت است که دیر زمانی است از من فرار و به ما پناه آورده ایم ...

شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, :: 6:49 ::  نويسنده : ABD

جمعه هم آمد ولی آن جمعه ی دلخواه نیست

    بت پرستانیم و مثل ما کسی گمراه نیست

عشق اینجا بین آدم ها غریب افتاده است

   در بساط خالی ما آه حتی آه نیست ...

 

**خدایا وقتی ازم گرفتی و بهم بخشیدی ، فهمیدم که معادله زندگی ، نه غصه خوردن برای نداشته هاست و نه شاد بودن برای داشته ها . . .

**ساحل دلت را به خدا بسپار ، خودش قشنگ ترین قایق را برایت می فرستد...



 

 

یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : ABD

عهد و پیمان با خدا
در كتاب كیفر و كردار جلد 2 آمده است:
جوانى با خداى متعال عهد و پیمان بست كه به دنیا دل نبندد و به زیورآلات آن ننگرد چون اینها انسان را از یاد خدا باز مى دارد.
روزى از بازارى مى گذشت از جلوى جواهر فروشى رد مى شد دید كه كمربندى مُرصّع به دُرّ و جواهر است ، از عهد خود غافل شد و نگاه طولانى به آن كرد و از زیبائى و حُسن آن تعجب نمود.
صاحب جواهر فروشى دید كه آن جوان با دقت تمام به آن كمربند نگاه مى كند دل از آن نمى برد همینكه آن جوان قدرى از در مغازه جواهر فروشى رد شد صاحب جواهر فروشى كمربند را در دكان ندید فورا از در مغازه بریزآمد و با شتاب تمام خود را به جوان رسانید و دست او را گرفت و گفت اى عیّار تو كمربند را دزدیدى من از تو دست برنمى دارم تا كمربند مرا بدهى و كشان كشان او را به محضر حاكم آورد گفت اى حاكم این جوان دزد است و كمربند جواهرنشان را ربوده .
حاكم نگاهى بسیماى آن جوان كرد و گفت گمان نكنم این جوان دزد باشد زیرا به او این كار نمى آید.
صاحب كمربند گفت چرا او كمربند مرا دزدیده و ما جرا را براى حاكم شرح داد. حاكم دستور داد او را بازرسى كنند وقتى كه او را بازرسى كردند دیدند در زیر لباسهاى جوان كمربند بسته شده ، حاكم متعجب و خشمناك فریاد زد.
((یا فتى اَما نستحیى تلبس لباس الاخیار و تعمل عمل الفجار)) اى جوان آیا حیا نمى كنى و خجالت نمى كشى لباس خوبان را میپوشى و عمل بدكاران را انجام میدهى ؟
جوان وحشت زده و ناراحت گفت : مولاى من قدرى صبر كن تا مطب برایت واضح گردد. سپس رو به آسمان نمود و از صمیم دل گفت الهى لااعود الى مثلها خدایا دیگر به این عمل برنمى گردم مى دانم از یاد تو غافل شدم و به گناه افتادم از كرده خود پشیمان و نادمم توبه مرا بپذیر كه خیلى ناراحتم و آبروى مرا نبر.
قاضى خیال كرد كه جوان عمل دزدى را مى گوید خیلى ناراحت شد و دستور داد او را عریان كنند و تازیانه بزنند (باینكه آن حكم بر خلاف قرآن بود زیرا حكم دزد پس از اثبات دست بریدن بود.)
ناگهان صدائى شنیدند ولى صاحب صدا را ندیدند كه فرمود: ادعو ولاتضربوه انما ارودنا تأ دیبه ) رهاكنید او را زیرا ما مى خواستیم او را تاءدیب نمائیم .
حاكم منقلب گردید واز كرده خود پشیمان شد و از آن جوان عذر خواهى كرد و آمد بین دوچشم او را بوسید و گفت مرا از قصه خود آگاه كن .
جوان جریان عهد خود را با خدا بیان كرد و نقض عهد را نیز عنوان نمود و گفت نقض عهد و پیمان مرا به این رسوائى و بلیه دچار كرد.
صاحب كمربند وقتى از داستان آگاه شد پشیمان و نادم او را قسم داد كه تو را به خدا قسمت مى دهم كه این كمربند را از من قبول كن و مرا حلال نما.
جوان گفت : اى مرد برو دنبال كارت من خودم باعث این كیفر شدم و گوش مالى هم شدم .
 

اى خدائیكه مكان یافته اى دردل دوست
باز از پنجه قدرت بنما مشكل دوست
اى خدائیكه گداى در تو بنده تست
جلوه ماه و خور از طلعت تابنده تست
اى خدائیكه بغیر از تو نداریم كسى
لطف تو مى طلبیم چون به همه دادرسى
از صفات توهمین ورد زبان ما را بس
خود بمیریم ، به فضل توبفریاد برس
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : ABD

در شهر بودم

دیدم

هر کس به دنبال چیزی می دود

یکی به دنبال پول

یکی به دنبال چهره دلکش

یکی به دنبال لحظه ای توجه چشمان هرزگرد

یکی به دنبال نان

یکی هم به به دنبال اتوبوسی !

اما دریغ

هیچکس دنبال خدا نبود !!!

یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 22:23 ::  نويسنده : ABD

شنیدم این دعا از یاسمینی

 

بگفتا کاش یابم هم نشینی

 

 بگفتم تا بهاران صبر باید

که دورت لاله روید اربعینی
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : ABD

گاهی خدا برای اینکه به ما آدمهای فراموشکار .... یادمون بندازه مرگ رو ... ترس از نتیجه اعمال بدمون رو .... نعمت امنیت رو ...یه تکونهایی بهمون میده ..... که بهش میگن زمین لرزه

نماز آیاتی که میخونیم ... 10 مرتبه ای که رکوع میکنیم ...کرنش میکنیم یعنی خدایا چشم .... هر چی تو بگی ... تو خدای مائی .... ببخش که این یادمون میره


دعا کنیم ... همه رو ....... برای خدا .... تا بلا از همه مون دفع بشه!!!!!!!!!

درباره وبلاگ

سلام.خوشحالم که به دیدارمن امدید.خوشحال میشم با نظراتتون بهم کمک کنید .امیدوارم از وب خودتون خوشتون بیاد و لحظات خوبی راداشته باشید.بازم بهم سر بزنید... آرزومند آرزوهایتان هستم.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوانAndroidو آدرس lordabd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

حالا دیدید که موافق موافق موافقم...پس دل دل نکن... لینک کن...





نويسندگان